Stoner Sloth: De grootste anti-cannabis fail in lange tijd

Gepubliceerd op:
Categorie: BlogCannabis

Stoner Sloth: De grootste anti-cannabis fail in lange tijd

Je hebt het misschien al gezien; de Aussie Overheid heeft een nieuwe, hilarische anti-cannabis campagne gelanceerd en de reacties zijn niet van de lucht!

Als je de stoner luiaard advertenties hebt gezien, dacht je misschien dat ze grappig bedoeld waren of oude filmpjes die opnieuw zijn opgedoken zodat we allemaal kunnen lachen en zeggen hoe gek de mensen vroeger toch waren. Helaas is dit niet het geval. Dit is een actuele en serieuze campagne, afkomstig van de briljante geesten van de Australische NSW Overheid, die tieners willen waarschuwen voor de gevaren van het roken van marihuana. Maar alle eer voor de maker (die waarschijnlijk nu flink chagrijnig is), want de video's gingen viral! Je kan ze hieronder bekijken en ironisch genoeg zijn ze nog leuker als je ze high bekijkt!

SOCIAL MEDIA HAALT UIT

De video's laten scènes zien die zo neerbuigend zijn naar de goed geïnformeerde en verbonden tieners van tegenwoordig, dat de meesten dachten dat het een parodie was en het is eenvoudig te zien waarom. Gelukkig hebben de meeste Australische jongeren zichzelf tot doel gesteld de campagne belachelijk te maken. Velen doken gelijk op sociale media om hun mening, en de neerbuigende manier waarop de boodschap werd gebracht, kenbaar te maken, waarbij Twitter en Facebook ontploften. Hieronder staan wat prachtige voorbeelden.

 

Als het allemaal nog niet hilarisch genoeg was, zorgde de campagne ook voor een gigantische stijging in traffic voor de website van Stoner Sloth, een pro-cannabis organisatie in Colorado, wiens doel het is om mensen te helpen te "genieten van elke rookervaring van zaadje tot slaap!"

Dit verzin je niet!

MEDISCHE EXPERTS NEMEN AFSTAND

Dankzij de monumentale PR faal van deze campagne, maar ook het ontbreken van enige educatieve of feitelijke informatie, nemen medische experts, die in eerste instantie verbonden waren aan de campagne, nu afstand. Volgens een woordvoerder van de National Cannabis Prevention and Information Centre (NCPIC), waren de experts alleen betrokken bij de initiële basisanalyse, waarbij ze algemene aanbevelingen deden over het samenstellen van de video's. In hun verklaring zeiden ze:

"In dit geval waren deze algemene aanbevelingen zaken als bewust zijn van het feit dat tieners intelligent zijn en toegang hebben tot veel informatie, dus een campagne moet de tieners respecteren en hen voor vol aanzien door overdrijving te vermijden."

Je meent het niet?

Zelfs Mike Baird, de premier van de NSW overheid, erkende de vreselijke campagne die ze hadden bedacht en stak er de draad mee op Twitter.

Deze draak van een anti-cannabis campagne heeft de pro-cannabis groot plezier gedaan. Het betuttelen van je publiek zal nooit werken, zeker niet als tieners je doelgroep zijn. Het heeft aangetoond hoe de anti-cannabis kant helemaal niet meer in contact staat met het hele debat over cannabis gebruik en legalisatie. Het bedrijf achter de advertentie probeerde hun kostenpost van maar liefst $500.000 belastinggeld goed te praten door te beweren dat de advertenties specifiek zijn bedoeld voor tieners en daarom zullen werken. Wederom houden wij vol dat ze de intelligentie van hun doelgroep hebben onderschat. Hoe dan ook, de video's zijn fantastisch. Als ze bij jouw gevoel voor humor passen, kan je ook een kijkje nemen bij de Marijuana Makes You Violent groep. Zij maken satirische marihuana inhoud, al lijkt het erop dat de meeste bezoekers dat niet doorhebben. De berichten en reacties uit de rechtse hoek, en de bezoekers die hen belachelijk maken, zijn geweldig!