Product successfully added to your shopping cart.
Check out

Hoe te ontspannen

In deze beknopte gids maken we je bekend met een aantal manieren om te ontspannen en de passie en vreugde terug te brengen in je leven. Ontspanning staat gelijk aan gezondheid en een gevoel van welbevinden, en als je weet hoe je kunt ontspannen, kun je depressie, ziekte en gewichtstoename (of verlies!) voorkomen. En vergeet niet: een ontspannen geest kent geen angst.

Hoewel enige mate van stress bevorderlijk kan zijn – het helpt je om je ergens op te focussen, verhoogt je gedrevenheid en motivatie – is het wel belangrijk om een balans te vinden. Leer slechte stress te herkennen en te vermijden, prop je agenda niet vol, en als iets mis gaat, maak je er dan niet al te druk om.

Gun jezelf wat tijd om te ontspannen, je weet immers dat je dagelijkse geren van hot naar her stress oplevert. Neem dus de tijd om je geestelijk te bevrijden van de 9 tot 5 routine en al je drukke bezigheden.

Eet gezond – een goed uitgebalanceerd dieet zorgt ervoor dat je je gezond voelt en in balans bent met jezelf, en bovendien vermijd je op die manier schommelingen in je bloedsuikerspiegel en hiermee voorkom je weer stress en angst.

Doe regelmatig aan lichaamsbeweging – het is wetenschappelijk bewezen dat je met regelmatig bewegen makkelijker stress kunt verminderen en vermijden.

Wees positief en denk positief – probeer iedere situatie van de positieve kant te bekijken en maak er het beste van in plaats van in negatieve gedachten rond te woelen.

Plan je dag – maak een lijstje met de dingen die je de volgende dag moet doen en sorteer de taken naar prioriteit. Hoe productiever je dag is, hoe meer tijd je zult hebben om te ontspannen.

Mediteer – sluit je ogen en laat al je gedachten en gevoelens in het niets verdwijnen terwijl je je concentreert op je ademhaling. Focus op je lichaam en probeer je volledig te ontspannen.

Geniet van het gezelschap van dieren – dieren kennen geen schuld en zullen je nooit op je uiterlijk beoordelen; een briljante manier om stress te vermijden. Met je huisdier knuffelen en spelen is een onvervalste therapie en een perfecte manier om je geest te ontspannen. Een andere goede manier is om van je huisdier af te kijken hoe hij zich ontspant.

Kom niet bij gestreste types in de buurt –scherm jezelf geestelijk af met behulp van een visualisatietechniek waarbij je je voorstelt dat je immuun bent voor de negatieve uitstraling van de gestreste mensen om je heen. Kijk en realiseer je hoe hun houding en gedrag hen gestrest maakt, maar weiger om mee te gaan in hun dwalingen.

Zet je woede van je af – doe je computer en je telefoon uit en ga naar buiten voor een ommetje. Stress en woede zijn geen goede raadgevers en de beslissingen die je in kwaadheid neemt, zijn meestal de verkeerde. Ga dus eerst eens ontspannen en een nachtje erover slapen voordat je ondoordacht reageert of verkeerde keuzes maakt.

Knuffels zijn gratis en ontspannend – verwelkom en neem afscheid van je vrienden met een knuffel. Knuffels zijn een zeer positieve manier om affectie te tonen en zowel knuffelen als geknuffeld worden, vermindert stress en bevordert de ontspanning. Iemand te hulp schieten die er somber uitziet kan een leven redden!

Neem afstand van gestreste vrienden – je vrienden zouden niet je energie moeten aftappen, maar je helpen om op te laden. Het kan een uitdaging zijn om de juiste mensen te vinden, maar mensen die constant een aanslag plegen op je zenuwen of die altijd te laat zijn, zullen je gestrest maken. Soms is het beter om verder te gaan…

Maak contact met de juiste mensen – door positief te denken en om te gaan met opgewekte mensen die op jouw golflengte zitten, kun je je capaciteiten enorm vergroten en ervoor zorgen dat je vrolijker en ontspanner bent.

Ontspannende producten