Stoner Film Recensie: Pineapple Express

Gepubliceerd op:
Categorieën : BlogCannabis

Stoner Film Recensie: Pineapple Express

Ben je op zoek naar een stoner-comedy waar je niet alleen van dubbel ligt, maar die ook een interessant verhaal heeft? Pineapple Express is een film waar je het beste van kan genieten terwijl je high bent.

Ben je op zoek naar een stoner-comedy waar je niet alleen van dubbel ligt, maar die ook een interessant verhaal heeft? Pineapple Express is een film waar je het beste van kan genieten terwijl je high bent. En, niet te vergeten, het is een film met Seth Rogen, een van ’s werelds grootste potheads. Rogen is samen met Evan Goldberg zelfs verantwoordelijk voor het schrijven van het filmscenario. Alleen daardoor al weet je dat je iets goeds te wachten staat.

Pineapple Express geeft je niet alleen tranen van het lachen maar neemt je ook mee op een avontuur vol wiet. In deze film schittert naast Seth Rogen, in de rol van Dale Denton, ook James Franco, die een maffe stoner genaamd Saul Silver speelt. Als het op stoner-matties aankomt dan zijn deze twee een gouden duo. Vanaf de hilarische smoke-scène waarin een cross joint kwijtraakt in het bos zullen deze twee je de hele film vermaken.

De boel begint wanneer Dale afspreekt met Saul om een zeldzame wietstrain genaamd Pineapple Express te kopen. Wanneer Dale de enige getuige wordt van een moord waar een politieagent en een bedreigende drugslord bij betrokken zijn, begint het avontuur. Zowel Dale als Saul zijn de hele film op de vlucht van de slechteriken die de twee willen vermoorden.

Geloof me; dit avontuur bevat heel veel hindernissen die deze twee in grappige situaties brengen. Met dat in je achterhoofd wil je lekker veel wiet achter de hand hebben als je besluit om een ritje te wagen met de Pineapple Express. Je kunt de ervaring zelfs extra prachtig maken door tegelijkertijd van de echte Pineapple Express strain te genieten. Deze strain is even uitzonderlijk als de film.

Pineapple Express

Guest Writer

Gastschrijver