10 gezonde tussendoortjes voor wanneer de munchies toeslaan

Gepubliceerd op:
Categorie: BlogCannabis

10 gezonde tussendoortjes voor wanneer de munchies toeslaan

Toegeven aan de munchies? Weersta de verleiding van junkfood en ontdek onze 10 gezonde snacks.

Wetenschappers zijn begonnen de mechanismen te ontdekken die de "munchies" veroorzaken, of die onweerstaanbare trek waardoor we wanhopig op zoek gaan naar iets te knagen. De THC in cannabis bindt zich op verschillende plaatsen aan de endocannabinoïdenreceptoren en past ons lichaam aan. Cannabinoïden zorgen er ook voor dat het lichaam dopamine afgeeft, wat de eetlust versterkt.

5 cannabis strains waar je absoluut de munchies van krijgt

Een onbedwingbare trek in eten kan leuk zijn als we junkfood vermijden, dus laten we proberen het beste van de munchies te maken door iets te eten dat gezond is. Hier zijn een aantal voorbeelden van overheerlijke snacks met veel voedingswaarde en weinig vetten en suikers.

GROENTE DIPS

Groente dips bieden een snelle en gezonde manier om je munchies monsters te bevredigen, dus waarom probeer je niet eerst wat groenten in plaats van onmiddellijk op zoek te gaan naar "toetjes" met snacks, chocolade en andere lekkernijen? Zorg dat je altijd verse, bevroren of blikgroenten in huis hebt: Wortels, paprika, selderij of andere groenten die je rauw kan eten. Je kan naar wens dipsauzen kopen, maar je kan ze ook zelf maken. Meng een klein beetje olijfolie met wat gehakte knoflook, hete peper, tijm of andere kruiden. De simpelste en heetste dipsaus is nu klaar voor gebruik.

HUMMUS

Hummus komt uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten, maar heeft zich over de hele wereld verspreid, dankzij een verrukkelijke mix van gepureerde kikkererwten of andere bonen met olijfolie, tahin, citroen, zout en knoflook. Deze dipsaus is overheerlijk en gezond en gaat perfect samen met pitabroodjes uit de oven of in een pan gebakken met een beetje olijfolie, waarna het dipfeest kan beginnen. Hummus bevat proteïnen, terwijl pitabrood koolhydraten bevat. Voeg vitaminen toe door wat verse groenten toe te voegen aan je pitabrood, wanneer je de munchies wil bestrijden met een volledige maaltijd.

POPCORN

Popcorn is een klassieke snack voor de munchies. De unieke textuur en het vermogen om zout te verzamelen, maakt het een ultieme snack die al veel generaties tevreden heeft gesteld. Popcorn is ook ontzettend gemakkelijk te maken: Gooi het in een hete pan met een beetje olie en voeg daarna zout of andere droge smaakmakers toe, zoals chilipoeder, kerrie of kruiden.

DRUIVEN

Druiven en cannabis delen wat delicate smaken en zelfs sommige cannabis soorten hebben een druivensmaak. Naast de door jou gerookte variant, kunnen druiven een geweldig tussendoortje zijn tijdens je ontspannende sessies en om de uiteindelijke munchies te verslaan. Druiven verfrissen je mond en voorzien je lichaam van nuttig vocht en mineralen. Naast druiven, zullen ook bessensoorten goed combineren met cannabis. Bessen kunnen ook worden gemengd met ontbijtgranen en yoghurt om een energiek anti-munchies tussendoortje te maken.

MANGO'S

Mango's worden gebruikt in chutneys, zoetzure groentemixen, bijgerechten sappen, ijs, etc. Mango's kunnen rauw worden gegeten, eventueel met een dipsaus. Deze tropische vrucht bevat vitaminen en veel fytochemicaliën die, naar verluidt, nuttige effecten hebben. Sommigen komen overeen met die van cannabis planten. Deze twee hebben overeenkomstige en aanvullende terpenen profielen en het eten van mango kan de effecten van cannabis op je geest en lichaam daadwerkelijk versterken. Je kan mango combineren met zo'n beetje alle hierboven genoemde voedingsmiddelen.

NOTEN

Noten behoren tot de favoriete snacks, net als popcorn. Elke stoned smulpaap zal van noten genieten, gewoon zo uit het vuistje, of gemengd met vruchten. Amandelen, pinda's, pecannoten, pistachenoten, walnoten, macadamia, pijnboompitten en hazelnoten zijn allemaal bronnen van vitaminen, mineralen, goede vetten en antioxidanten. Eet ze rauw, niet geroosterd. Ze bevatten weinig koolhydraten en suikers en ze kunnen je beschermen tegen hartaandoeningen. Cannabis zaden zijn ook noten en ze behoren tot de besten. Biologisch hennepzaad kan je over je salade of pizza strooien of in een dipsaus verwerken.

TRAIL MIX

Een trail mix is een combinatie van gedroogde vruchten, noten en soms chocolade. Deze mix is eenvoudig te maken en te bewaren en levert een flinke stoot energie. Wanneer chocolade of andere zoetigheid wordt toegevoegd, kan het zelfs teveel energie leveren, wat betekent dat het een dikmaker kan zijn.

GRIEKSE YOGHURT

Iedereen die terugkeert uit Griekenland doet dit met een liefde voor Griekse yoghurt. Deze yoghurt is dikker dan standaard yoghurt. Het bevat minder koolhydraten en suiker en meer proteïnen. Het bevat vitamine B12 en veel probiotische micro-organismen die goed zijn voor de darmen. Een kom Griekse yoghurt is de perfecte fundering, die naar keuze kan worden afgewerkt met noten, ontbijtgranen en fruit. Yoghurt kan ook worden gebruikt om zoete of hartige tussendoortjes te maken. Eet zoveel als je op kan. Dit oude voedsel werd trouwens uitgevonden in Bulgarije. Misschien is de term "Bulgaarse yoghurt" minder aantrekkelijk voor supermarkten?

MUESLI

Ontbijtgranen of muesli, of elke andere gepofte of geroosterde granen uit vrolijk gekleurde verpakkingen die je graag weekt in de melk of gewoon zo uit de doos eet. Deze granen kunnen bedrieglijk zijn omdat ze veel toegevoegde suikers kunnen bevatten en ook veel calorieën. Ze zijn gezonder dan bewerkte voeding of junkfood, maar het is beter ze als toetje te beschouwen en niet als hoofdgerecht in je munchies dieet.

PURE CHOCOLADE

Pure chocolade is het meest psychoactieve en geurige voedsel dat je kan eten als je de munchies hebt of wil herstellen van vermoeidheid en stress. Cacao bevat cannabinoïden en andere chemicaliën die de hersenen helpen gezond te houden. Koop alleen chocolade met een hoog percentage cacao: 70 procent is het minimum, 85 procent is beter en we kunnen nog verder gaan. Vergelijk verschillende soorten pure chocolade in dezelfde munchies vreetbui. Daag jezelf uit met steeds hoger wordende percentages en je zal nooit meer naar "melk" chocolade grijpen. Hoe minder cacao er in je chocolade zit, hoe meer vetten en suikers het zal bevatten.

 

         
  Guest Writer  

Gastschrijver
Zo af en toe dragen gastschrijvers bij aan ons blog op Zamnesia. Ze hebben allemaal een andere achtergrond en verschillende ervaringen, waardoor hun kennis van onschatbare waarde is.

 
 
      Ontdek onze schrijvers  

Muchies gevende strains