Grote Spelers In Alcohol, Tabak En Frisdrank Steunen Cannabis


Laatst bewerkt :
Gepubliceerd op:
Categorieën : Baanbrekende OndernemersBlogCannabis

Grote Spelers In Alcohol, Tabak En Frisdrank Steunen Cannabis


Overal ter wereld wordt de snelgroeiende legale cannabismarkt met scherpe ogen gevolgd, in dit geval door grote tabaks- en drankproducenten. Er is een ongekende vraag naar cannabis-geïnfuseerde producten. Daarbij lopen de verkopen in de alcohol-, frisdrank- en tabaksindustrie terug. Er lijkt sprake te zijn van een ware wietrevolutie.

INVESTERINGEN IN DE CANNABISINDUSTRIE BEREIKEN EEN RECORDHOOGTE

Slechts vijf jaar geleden zou je de directiekamer uitgelachen worden, als je de raad van bestuur nieuwe producten op basis van samenwerking met grote cannabisproducenten zou presenteren. Inmiddels blijkt het tegenovergestelde waar. Marktleidende tabaksconcerns, frisdrankgiganten en drankfabrikanten investeren allemaal in de legale cannabisindustrie. En niet zonder reden, want die is miljarden waard.

Voor elk bedrijf dat de overstap naar de cannabisindustrie wil maken, blijft er een uitdaging bestaan: de grijze gebieden. Zo hebben bijvoorbeeld in Amerika alle staten hun eigen beslissingen genomen. Zowel over de legalisatie van recreatieve als over die van medicinale cannabis. Ondanks de groeiende hervormingen, is de drug nog steeds verboden volgens de federale wet. Dat heeft tabaksgigant Altria er niet van weerhouden om de stap te zetten in afwachting van de complete legalisatie van cannabis. Volgens velen kan die hervorming best eens dichtbij zijn.

ALTRIA’S NIEUWSGIERIGHEID GAAT VERDER DAN CANNABIS

Tijdens de Barclays Global Consumer Staples Conference opperde Altria, eigenaar van diverse populaire sigarettenmerken - geïnteresseerd te zijn in de cannabismarkt. Op de vraag wat men dacht van cannabis, zeiden ze: “we zijn ons bewust van de mogelijkheid dat in de toekomst wiet wellicht niet langer illegaal is volgens federale wetgeving”. Ze vervolgden met: “we verkennen onze positie en bestuderen en evalueren marktkansen.” Op zichzelf komen deze uitspraken niet als een verrassing. Veel bedrijven volgen op afstand hoe de legalisatie van cannabis vordert.

Gezien eerdere investeringen in cannabisondernemingen en patentaanvragen voor zowel e-sigaretten als terpeenrijke planten—waaronder cannabis sativa—zijn deze statements echter minder willekeurig. In het licht daarvan, lijken ze eerder onderdeel van een uitgebreid bedrijfsplan.

TERUGLOPENDE INTERESSE VOOR TABAK

Het berekende besluit om de cannabismarkten te verkennen, moet niet als zijproject worden gezien. Het wijst er juist op dat de interesse in tabaksproducten verschuift. De combi van gezondheidswetten en accijnzen heeft tot dalende koersen geleid in de tabaksindustrie. Het publiek vraagt steeds meer om gezondere alternatieven. En cannabis is er daar een van.

Wil je niet meer aan de tabak? Dan zijn de plantaardige alternatieven passiebloem en damiana een fantastische keuze voor joints. De eerste is een perfecte aanvulling op cannabis. Het minder krachtige passiebloem werkt daarbij vooral efficiënt als mix. De plant levert een licht verdovend en mild euforisch effect. Passiebloem is daardoor ideaal bij indica-dominante soorten of het toenemend aantal verkrijgbare indica hybrides.

De andere, damiana, is populair geworden in Zuid-Amerika. Niet alleen om het licht euforische effect. Zo is het voornamelijk populair geworden omdat het zou werken als afrodisiacum. In combinatie met cannabis kunnen stellen ontspannend, prikkelend rookwaar ervaren. Bovendien beleven ze extra intimiteit voor een plezierige avond. Beide kruiden bezitten kwaliteiten waar tabak niet aan kan tippen.

CANNABIS-GEÏNFUSEERDE DRANKJES AAN HET GROTE PUBLIEK PRESENTEREN

Tabaksbedrijven zijn niet de enige die afgewogen investeringen hebben gedaan. Drankfabrikanten, van zowel frisdrank als alcoholische dranken, ontwikkelen momenteel cannabis-geïnfuseerde productassortimenten. Deze beslissingen zijn het gevolg van groeiende legale markten, hoofdzakelijk in Canada.

De Canadezen bereiden zich voor op een landelijke legalisatie van de drug. Tegelijkertijd leidt de groeiende vraag naar zowel hoogwaardige cannabis als cannabis-geïnfuseerde producten tot excessief stijgende aandelenkoersen bij cannabisbedrijven in Canada. Constellation Brands, eigenaar van Corona en Modelo bier, heeft onlangs een belang van (1)$4 miljard in Canopy Growth bekendgemaakt. Dit is Canada’s grootste medicinale cannabisproducent.

GERELATEERD ARTIKEL
Canada Legaliseert Cannabis Op 17 Oktober 2018

Vanaf 17 oktober 2018 is cannabis officieel legaal in Canada. In dit artikel gaan we diep in op Canada’s nieuwe wietwetten. Hoe treden ze in werking?

CEO van Constellation Brands, Rob Sands, zegt dat de investering het gevolg is van een “beter inzicht in de cannabismarkt” en de “enorme groeimogelijkheden die het biedt”. Verdere behelst de deal dat het bedrijf de kans heeft om zijn belang de komende drie jaar te vergroten. Dat besluit geeft hen vaste voet in een markt die naar hun verwachting in de toekomst legaal wordt in Amerika.

FRISDRANKGIGANT COCA-COLA IS GEÏNTERESSEERD IN CANNABIS

Vergelijkbaar met de stap van tabaksbedrijf Altria kijken ook frisdrankproducenten naar de cannabismarkt. Eveneens als gevolg van afnemende verkopen op traditionele markten. In samenwerking met Aurora Cannabis Inc onderzoekt Coca-Cola drankjes, geïnfuseerd met CBD. Dit is de niet-psychoactieve cannabinoïde uit cannabis. CBD staat bekend om zijn ontstekingsremmende eigenschappen. Daarbij maakt het gebruikers niet high. In plaats daarvan richt het zich op consumenten die een gezonder alternatief zoeken voor zoete frisdrank. Cannabidiol (CBD) wordt veel gebruikt als een legaal voedingssupplement. Daarbij wordt het al in diverse verzorgingsproducten verwerkt.

Het gepubliceerde rapport benadrukt wel dat er geen garanties zijn van een deal tussen de twee bedrijven. Woordvoerders van beide laten echter weten dat de onderhandelingen verdergaan. Nu zoveel industrieën de ontwikkelingen in de wietsector aandachtig volgen, zouden we zomaar eens te maken kunnen krijgen met diverse submarkten die cannabis-geïnfuseerde producten naar de mainstream brengen.

Externe Bronnen:

(1) https://www.newswire.ca

Lucas

Geschreven door: Lucas
Lucas is parttime schrijver en fulltime visionair. Als anonieme psychonaut, die in stropdas en kostuum deelneemt aan de samenleving, probeert hij op bewijs gebaseerde rationaliteit aan het volk over te brengen.

Ontdek onze schrijvers

Gerelateerde Producten