Blog
De Beste Manieren Om Je High Een Boost Te Geven
4 min

De Beste Manieren Om Je High Een Boost Te Geven

4 min

Word je niet meer zo high? Dat hoeft geen cannabisdrama te zijn. Intensiveer je high met deze methoden en je bent zo weer in de wolken. Snoep wat mango, geniet van een kopje zwarte thee en bestel wat CBD. We leggen je uit hoe je een high tot stand brengt die zo intens is, dat je je afvraagt waarom je deze methoden niet eerder toegepast hebt.

Variatie is het kruid van het leven, zoals ze zeggen, en zelfs voor de meest ervaren cannabiskenners kunnen dingen van tijd tot tijd een beetje muf en "alledaags" worden. Maar wees gerust, hier kun je wat tegen doen! Check hieronder verschillende methoden om je high te verbeteren en een boost te geven. En het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Dus voordat je overhaaste beslissingen neemt en al je rookaccessoires weggooit, lees snel verder om erachter te komen wat je eraan kunt doen.

1. PEP JE CANNABIS OP MET EEN PORTIE MANGO'S

Pep Je Cannabis Op Met Een Portie Mango's

Je mag jezelf pas een stoner in hart en nieren noemen, nadat je met behulp van mango's je high hebt opgevoerd. Mango bevat een hoge concentratie myrceen, een terpeen dat THC assisteert bij het passeren van de bloed-hersenbarrière. De meeste strains bevatten wel een bepaalde hoeveelheid myrceen, maar in sommige, vooral indica's, zit een lage concentratie. Als je dus mango in combinatie met een indica gebruikt, vertoont je high mogelijk sativa-achtige kenmerken. Welke cannabisvariëteit je echter ook kiest, met behulp van myrceen verbeter je de effecten.

Als je de combinatie van mango en cannabis eens wilt proberen, eet dan 45 minuten voordat je wiet gaat gebruiken wat mangostukjes. Wanneer je ze echter eet als je al onder invloed bent, genereren ze ook een verbeterd effect.

2. PROBEER EEN ANDERE GEBRUIKSMETHODE

Probeer Een Andere Gebruiksmethode

Begint het roken van je dagelijkse joint saai te worden? Wellicht is het tijd voor een andere consumptiemethode, eentje die meer intensiteit en efficiëntie biedt. Edibles en concentraten staan bijvoorbeeld bekend om hun kracht in vergelijking met traditionele methoden. En dan is er nog de biologische beschikbaarheid. Dit is een term die de hoeveelheid en snelheid beschrijft waarmee een stof je systemische circulatie (de bloedbaan) bereikt.

De biologische beschikbaarheid van een intraveneuze dosis van een stof is bijvoorbeeld 100%, omdat de stof hierbij onmiddellijk in de bloedbaan terechtkomt, zonder risico op interferentie. In het geval van wiet ligt de biobeschikbaarheid van roken tussen de 10 en 35%, en van vapen tussen de 50 en 80%. Dus als je uitsluitend hebt gerookt, overweeg dan eens om over te stappen op vaping, dabben of edibles. Als je toch wilt blijven roken, kun je overwegen om je innamemethode te veranderen. In plaats van een joint te roken, kun je bijvoorbeeld voor een bong of een pijp kiezen. Al met een paar simpele aanpassingen kun je je (bijna) net zo high voelen als de eerste keer!

Gerelateerd artikel

De Verschillende Consumptiemethoden Voor Cannabis

3. EET GEZONDE VETTEN

Eet Gezonde Vetten

Edibles zijn een populaire en effectieve manier om cannabis te consumeren. Wiet is lipofiel, wat "vetminnend" betekent. Als je bij het bereiden van edibles verzadigde vetten gebruikt, resulteert dat in een intense en langdurige high. Verzadigd vet komt van nature voor in dierlijk vetweefsel en melk en de beste bron voor plantaardige vetten is kokosvet. Gebruik geen andere plantaardige oliesoorten; die zijn minder werkzaam.

Onder stoners circuleert al lange tijd het verhaal dat omega-3 vetzuren je high mogelijk versterken. Onlangs heeft onderzoek aangetoond[1] dat ratten die verstoken blijven van omega-3, minder gevoelig zijn voor cannabinoïden. Het is dus best mogelijk dat je door deze vetzuren gevoeliger bent voor cannabis. Consumeer daarom wat beregezonde omega-3. Dat zit onder meer in vlaszaad, chiazaad, sardientjes, zalm en algen. Je slaat bovendien twee vliegen in een klap. Je high, maar ook je hersengezondheid verbetert erdoor.

4. KOM IN BEWEGING

Consuma Grassi Sani

Mocht je high een beetje slapjes zijn, hijs jezelf dan uit de bank en ga een blokje om. Veel psychoactieve substanties raken uitgewerkt als je aan lichaamsbeweging doet, maar dat is met THC niet het geval, omdat de overtollige THC in je lichaamsvet wordt opgeslagen. Als je vervolgens beweegt, zet je lichaam een hoeveelheid van die vetten om in energie. Daardoor komt die opgeslagen THC weer in je bloedbaan terecht. Onderzoek bevestigt dit. Zo is ontdekt dat de THC-spiegel in het bloed van geregelde rokers tijdelijk met 15% stijgt, na het beoefenen van cardiofitness. Daarom word je soms vanzelf high als je aan lichaamsbeweging doet!

Gerelateerd artikel

De Effecten Van Wiet Op Sportprestaties

5. ZWARTE THEE

Zwarte Thee

Zwarte thee heeft interessante effecten op het endocannabinoïdesysteem (ECS) van je lichaam. Er zit catechine in, wat zich aan CB1-receptoren bindt. Dat zou ertoe bijdragen dat de fysieke stone, na het roken van cannabis, rustiger begint en steeds intenser wordt.

6. NEEM EEN TOLERANTIEPAUZE

Neem Een Tolerantiepauze

Dit klinkt als het einde van de wereld, maar soms zit er niets anders op. Iedere stoner zou af en toe een tolerantiepauze moeten inlassen om de fabrieksinstellingen van het lichaam opnieuw in te stellen. Hierna komt je wiet weer binnen als een mokerslag en is de ervaring weer een stuk aangenamer.

Ben je toe aan een tolerantiepauze? Gebruik dan eventueel ook wat CBD. Je voelt je er prettiger door en tegelijkertijd worden de receptoren van het ECS sneller weer ontvankelijk. CBD beïnvloedt receptoren namelijk dusdanig, dat het de psychoactieve effecten van THC pareert.

7. PROBEER SOORTEN MET EEN HOGER THC-GEHALTE

Probeer Soorten Met Een Hoger THC-Gehalte

Over dit advies zijn de meningen een beetje verdeeld. Door soorten te selecteren met een hoger THC-niveau dan normaal, stel je jezelf bloot aan hogere concentraties van de stof. Het lijkt daarmee dus een goede manier om je high te versterken! Het THC-gehalte in moderne recreatieve wietsoorten ligt gemiddeld tussen de 15 en 20% THC, hoewel sommige minder en andere veel meer bevatten. Zo zijn er ook soorten met wel 30% THC, met enkele spectaculaire uitschieters die de 35% aantikken. Maar we zeiden niet voor niets 'lijkt': houd er rekening mee dat als je lichaam eenmaal gewend is geraakt aan hoge THC-niveaus, de high ook weer zal afnemen. Beschouw supersterke cultivars dus beter als een speciale 'traktatie', in plaats van als dagelijks rokertje.

8. BEWAAR JE WIET OP DE JUISTE MANIER

Bewaar Je Wiet Op De Juiste Manier

De reden voor je afnemende high kan ook deels te wijten zijn aan je bewaarmethode en de bewaaromstandigheden. Het is essentieel dat je je wiet op een goede manier bewaart. Van plastic zakjes tot Tupperware bakjes, deze oplossingen bieden vaak niet voldoende bescherming. Dergelijke opties zijn namelijk niet luchtdicht en laten schadelijke UV stralen door die op termijn de sterkte en smaak van je toppen aantasten. Je wiettoppen zullen ook droog en knapperig gaan aanvoelen, en onprettig worden om te roken. Vochtige omstandigheden zijn tevens funest voor je wiet, en kunnen zelfs schimmelvorming veroorzaken.

Geef je wiet de zorg die het verdient. Er zijn allerlei betaalbare bewaarmethoden, denk bijvoorbeeld aan glazen, afsluitbare potten. Neem maar van ons aan, het maakt echt verschil. Zorg wel dat je je potten op een koele, donkere en droge plek bewaart om afbraak te minimaliseren. Zelfs goede potten zullen je wiet niet kunnen beschermen als ze in 'vijandige' omstandigheden worden bewaard.

Gerelateerd artikel

De Beste Manieren Om Je Wiet Te Bewaren En Vers Te Houden

HAAL HET MEESTE UIT JE HIGH

Haal Het Meeste Uit Je High

Dit waren enkele manieren om je wiet-high te verbeteren. Zoals je hebt kunnen zien, zijn de meeste suggesties gemakkelijk te realiseren. Over het algemeen omvatten ze slechts kleine aanpassingen. Wees dus niet bang om je routine te doorbreken: je zult vanzelf je favoriete plant opnieuw kunnen waarderen. Of je nu een nieuwe soort probeert of je consumptiemethode verandert, je zult versteld staan van het resultaat!

Luke Sumpter
Luke Sumpter
Luke Sumpter heeft een diploma in de Klinische Gezondheidswetenschappen en een passie voor het kweken van planten. Inmiddels werkt hij al zeven jaar als professioneel journalist en schrijver op het gebied van cannabis en de wetenschap.
Disclaimer:
Wij proberen ons verre te houden van medische beweringen. Dit artikel is slechts bedoeld ter lering en gebaseerd op wetenschappelijke onderzoekspublicaties van andere externe bronnen.

Externe Bronnen:
  1. Nutritional omega-3 deficiency abolishes endocannabinoid-mediated neuronal functions. - PubMed - NCBI - https://www.ncbi.nlm.nih.gov
How To Nieuws
Zoeken in categorieën
of
Zoeken